2014. április 3., csütörtök

POZSONY (Bratislava)

Szlovákia fővárosában rengeteg érdekes dolgot láttunk. Idegenvezetőnk elmondta, hogy régen zárt kőfal és négy kapu védte a várost. Megnéztük a megmaradt Mihály-kaput és alatta a nulla kilométerpontot.
       Elmentünk a Szent Márton dómtemplomba, ahol 19 magyar uralkodót koronáztak meg-ezért hívják Pozsonyt koronázó városnak. A templom nagyon szép, de az a legérdekesebb benne, hogy egy üveglapon keresztül láthattuk a templom alatti temető néhány csontvázát. Ilyet még nem láttam ezelőtt.
       A buszunkkal végighaladtunk a város villanegyedén, ahol a különböző országok nagyköveteinek rezidenciáit láthattuk. Nagyon meglepő volt az amerikai nagykövet háza, amely a Fehérház kicsinyített mása. Láttuk az 1994-ben épült modern Parlamentet -szép, szép de azért a mi parlamentünk szebb. A villanegyedből gyönyörű a kilátás a városra: Láttuk a város legmagasabb épületét, a Szlovák Nemzeti Bankot, ami 115méter magas és 23 liftje van. Messziről látszott a tévétorony is, aminek forgó étterme van. Mindannyiunk érdeklődését felkeltette az Új híd tetején az UFO nevű kávézó és étterem,amiről idegenvezetőnk elmondta, hogy az egyik lábában van a lift, a másik lábában pedig 430 lépcső.
       Láttuk még a Ligetfalut-ez Közép-Európa legnagyobb lakótelepe-, a Pestis Emlékművet, a Holokauszt Emlékművet, az Eszterházy palotát, a Szlovák Nemzeti Színházat, a város legkeskenyebb épületét -161cm széles! –és a régi magyar országgyűlés épületét.
       Sétáltunk Pozsony leghosszabb utcáján, a Káptalan utcában, és a „Bastová ulicában” , ami arról volt nevezetes, hogy itt lakott a pozsonyi hóhér, ezért az emberek babonából igyekeztek elkerülni ezt az utcát, hogy ne járjanak a hóhér lábnyomában, mert attól féltek, hogy akkor egy év múlva ők is a hóhér kezétől halnak meg.
       Egy másik utcában megsimogattuk KANDI, a szerencsehozó figura fejét és közben -titokban- kívántunk valamit. (Vannak, akiknek azóta valóra is vált a kívánságuk!)

Utolsó nevezetesség volt a Prímás Palota, ahol a pozsonyi békét írták alá. Itt megnéztük azt a hat felbecsülhetetlen értékű gobelint, ami Hero és Leandros szerelmének történetét ábrázolta.
Ezen a napon aztán tényleg nem unatkoztunk!